Endomondo? Srsly?

8b45913695_przyjaciel_piotrCo jakiś czas biegam dokoła Błoń. Dokładnie tę samą trasę, nic wielkiego na [nieustający] początek, za to parę ostatnich przebieżek – uzbrojony w technikę. Zapisy w endomondo pokazują kolejno: 3.55km, 3.21km, 3.17km, 3.15km. A już myślałem, że ktoś faktycznie wykorzystuje to do pomiarów czegokolwiek.

 

6 myśli w temacie “Endomondo? Srsly?

  1. Błąd pomiaru GPS. Czego się spodziewałeś? Polecam pogrzebanie w opcjach, być może da się zwiększyć dokładność (kosztem zużycia baterii). Ale jeśli jest opcja, to wyeksportuj sobie surowy ślad i nanieś na mapę, zobaczysz z czego on próbuje tę trasę złożyć… Może też być problem ze słabym/zmiennym poziomem sygnału. Lub po prostu urządzenie ma mało dokładny GPS (bywa).

    Plus, GPS zawsze wydłuża trasę: http://www.i-programmer.info/news/145-mapping-a-gis/9164-gps-always-over-estimates-distances.html

    W ogóle mam wrażenie, że GPS można traktować jedynie orientacyjnie do tak małych pomiarów i prędkości.

    Polubienie

  2. No ja wczoraj według Endomondo spaliłam swojego setnego hamburgera. Ile naprawdę to nie wiadomo, w końcu z każdym treningiem są trochę inne warunki, temperatura, wiatr. Traktuję aplikację jako motywacyjną zabawkę, a wyniki są dla mnie tylko orientacyjne. Różnice w wynikach mogą brać się stąd, może GPS namierza Cię z opóźnieniem. Ja miałam też kiedyś problem z uciekającym sygnałem w lesie. Problem zniknął kiedy zmieniłam telefon.

    Polubienie

    1. @lotta Temperatura, wiatr, warunki – to się akurat nieźle uśrednia. No i ten hamburger to też jest jedynie jakaś umowna i średnia. wartość… 😉

      Polubienie

Dodaj komentarz