Skala inwigilacji.

Założyłem stronę na fejsie dla korpo. Na mailu korporacyjnym, dedykowanym tylko do tego, skrzynka założona dzisiaj, nic z niej jeszcze nie pisałem. Jako telefon potwierdzający podałem numer używany tylko w biurze. A wtem nagle Cukier proponuje mi klientów jako znajomych.

Jak?

Odpowiedzi widzę dwie: pierwsza to kojarzenie po IP, połączone z jakąś formą inwigilacji poczty [w przypływie paranoi przez parę minut próbowałem zrobić to tylko poprzez dedykowane, wirtualizowane Ubuntu, ale szybko mi jednak przeszło]. Druga – to link n-tego stopnia przez podany numer telefonu, na który dzwonią klienci, udostępniający Cukierowi zapewne nawet zdjęcia swoich majtek.

Chore.

2 thoughts on “Skala inwigilacji.

  1. Stronę firmy można założyć, zdaje się, bez podawania emaila ani numeru telefonu. Jeśli natomiast firma założyła profil jako osoba prywatna, to chociażby Androidowa aplikacja Facebooka prosi o dostęp do listy kontaktów, więc mogła takiego skojarzenia dokonać w oparciu o dane przekazane przez klientów. Z kolei LinkedIn ma funkcjonalność importu listy kontaktów z e-poczty, przy czym pyta wtedy o… hasło do tejże e-poczty (chyba że dostawca pozwala pobrać listę kontaktów z wykorzystaniem OAutha).

    Lubię to

  2. Chyba już wiem, to była opcja nr 2: z telefonu, który podałem, koleżanka dzwoniła do ludzi, których FB zarekomendował mi jako znajomych, a z kolei ten numer był zapewne zapisany w ich książkach telefonicznych [bo na samym telefonie niczego nie instalowałem].

    Bez telefonu pewnie by się i dało [bez maila nie wiem], FB upomniał się o niego w momencie chęci zmiany tego identyfikatora po „@”.

    Lubię to

Skomentuj

