Lityński i Patton.

Łonet reklamuje [wyczerpując i tak resztki mojej cierpliwości względem] debatę oksfordzką na temat „Dlaczego nie warto umierać za ojczyznę” z udziałem Jana Lityńskiego [jedynego znanego mi czerwonego programisty; Cichy się nie liczy, bo przy JL to niemal ultrakatolicki libertarianin]. Na onej – Lityński oburzony stwierdza, że oponenci tak w ogóle to by pouciekali, a w szczególe – że nie chcą umierać za ojczyznę, tylko za nią zabijać.

Fajna sprawa, że doczekałem się wreszcie szerszego nagłośnienia idei debat oksfordzkich. Z niecierpliwością czekam na sponosorowane przez Onet debaty „Dlaczego warto grodzić się przed emigrantami”, „Dlaczego warto piętnować homoseksualistów” oraz „Dlaczego część wspólna zbiorów feministek i ładnych kobiet to zbiór pusty”. Ale w gruncie rzeczy nie o to mi dzisiaj idzie.

Pan Lityński, jako zasłużony lewak, odznaczony na wszelki wypadek zarówno przez L. Kaczyńskiego, jak i Komorowskiego [zupełnie jak mój kolega, który nie mogąc zdecydować się na którąś opcję polityczną, wziął i urodził się profilaktycznie drugiego maja, żeby wszędzie mieć blisko] poglądy ma, jakie ma, a piętnowanie lewackich poglądów byłoby kopaniem leżącego. Ale potępienia chęci zabijania za ojczyznę i nieznajomości Pattona darować nie mogę – zauważcie, ile wykazuję dobrej woli, zakładając u niego nieznajomość, a nie nic gorszego.

I want you to remember that no bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor, dumb bastard die for his country.

No patrzcie Państwo, młodzież nie chce kolejnych bohaterskich porażek, nieprawdopodobne. Jest nadzieja.

PS. Debaty oczywiście nie oglądałem, ale pisząc notkę, oparłem się na źródle najwiarygodniejszym z możliwych, czyli na owej autorach. Kto sieje wiatr, zbiera burzę.

One thought on “Lityński i Patton.

  1. Nie wiem dlaczego tracisz swój cenny czas by robić propagandę jakimś głuptakom. Może nie wiesz ale głuptak to ptak chroniony. I mimo, że zżera ryby i „obsrywa” ekosystem to ma glejty ochronne i jest nie do ruszenia.

    Lubię to

Skomentuj

