Kotwiczenie, ćwiczenia praktyczne.

Niniejszy wpis sponsoruje równanie y = 2x i chwilowy nadmiar taniej weny. Dialogi zawierają nie tak znów śladowe ilości licentia poetica.

Rozmowa #1:
– Z naszej stawki godzinowej wychodzi mniej więcej, że będzie to pana kosztowało mniej więcej X. Proszę mieć świadomość, że YMMV.
– Chybaście się z głupim przez ścianę macali, wy lichwiarze chędożeni, żeby wam pępek wodorostami zarósł, a dzieci się samolotów czepiły!
– Żałuję, że jest mi przykro, ale to jest nasza robocizna, X co najmniej. Gardło sobie podrzynam.
– Żałuję, że jest mi przykro, ale zdania o pańskich metodach biznesowych nie zmieniam, powinien pan pracować w branży wykończeniowej. Żegnam ozięble i zapłacę przez nos.

Rozmowa #2, tydzień później:
– Jak wspominałem, YMMV. Z godzin wyszło nam niestety aż Y [co wbrew pozorom było prawdą… klient wzbogacał w trakcie pracy treść zlecenia], wliczając w to moją ciężką pracę programistyczną, żeby mi ludzie nie robili jak głupki, co jeszcze zwiększyłoby fakturę. W zasadzie więc powinienem pana wyfakturować na Y, ale z racji konstelacji, srututucji i wilkołacji ciesz się pan rabatem 40%, a ponieważ masz pan jakąś nadpłatę, więc po jej rozliczeniu wychodzi mniej więcej X.
– Zbawco ty mój jedyny! Hojność przemawia przez twe usta i inne pory! Na wiek wieków sławił będę warunki naszej współpracy, a ciebie samego na piedestał wyniesę! Obym doczekał się kiedyś takiego zięcia!
– Hodor.

Kurtyna opada z gracją, podczytując panakahnemanowe „Pułapki myślenia”.

2 thoughts on “Kotwiczenie, ćwiczenia praktyczne.

  1. A „Rok 1984” się czytało? Tam z racji trudności wojennych obniżono przydział czekolady z 3 tabliczek do 2. A tydzień później, wskutek gwałtownych zmian na korzyść i innych srututucji, podniesiono do 2. Tak mi się skojarzyło… :p

    Polubienie

Skomentuj

