Jazdaaaaa…

Od momentu odejścia mojego nieodżałowanego Palma w niebyt zawsze tęskniłem za rewelacyjnym systemem rozpoznawania pisma ręcznego [a właściwie rysikowego], zaimplementowanym tamże – Graffitti. I żadna klawiatura, czy to w e71, czy to w późniejszych BB, nie była mi w stanie tego zrekompensować. I gdy zobaczyłem zapowiedź Galaxy Note z rysikiem, z początku planowałem tylko złośliwy komentarz o odkrywaniu Ameryki i o historii zataczającej koło. Ale gdy zobaczyłem wskrzeszone Graffitti i wyobraziłem sobie połączenie tegoż z samsungowym rysikiem… cóż, Galaxy Note wydaje się odsadzać całą stawkę o parędziesiąt długości w kwestii ostatecznej wygody i szybkości wprowadzania liter i – w zasadzie – przesądza kwestię wyboru następnego telefonu.

5 thoughts on “Jazdaaaaa…

  1. Pisanie na tym chyba nie jest zbyt szybkie? Cos podobnego bylo na windows mobile i sprawdzalo sie slabo w porownaniu ze sprzetowa klawiatura QWERTY.

    Ten komentarz napisalem przy uzyciu Graffiti, ze swype byloby szybciej.

    Polubienie

  2. @DTJ: no nie wiem. Mizianie palcem też trudno mi sobie wyobrazić, pisałem o duecie Graffiti – rysik. Takie coś lepiej się sprawdzi imo w sytuacjach, gdy nie można w spokoju tłuc klawiszy hardware’owych, Graffiti dopuszcza[ło] mniejszą precyzję we wprowadzaniu znaków. No i dzięki takim rozwiązaniom zachowujemy wielkość ekranu – na ogół w modelach ze sprzętową klawiaturą albo tniemy ekran przez pół, albo musimy robić średnio stabilne slidery, co notabene każdorazowo urywa po ułamkach sekund.

    @lRem: po wprowadzeniu tego modelu Zara i inne firmy odzieżowe zareagują wprowadzeniem nowych kolekcji z powiększonymi kieszeniami, a dyktatorzy mody przetłumaczą ludowi, że tak będzie lepiej i fajniej 🙂

    Polubienie

  3. @DTJ: nie, nie, nie, to co bylo w winmobile to żałosna próba zrealizowania rozpoznawania rzeczywistego, naturalnego pisma.
    I dlatego nie działało dobrze. FAIL i tyle.

    Palmowe graffiti było uproszczonym pismem, którego wprawdzie trzeba było się nauczyć (nauka trwała ok 20min.), ale było za to fenomenalnie wygodne, intuicyjne, łatwe i szybkie w pisaniu. A przez to, że uproszczone, to też rozpoznawalność była na poziomie 99%.
    Cały czas mówie o oryginalnym Palmie z rysikiem.

    Polubienie

Skomentuj

