Ścinki

Przeczytane, obejrzane: „Zabić drozda” [mniam, jak ja uwielbiam klimaty lat …dziesiątych – a książka jeszcze z fotosami!], parę opowiadań z Dickowego „Krótkiego, szczęśliwego żywota brązowego oxforda” [Hm. Generalnie całą twórczość Dicka możnaby skwitować jednym wielkim „Hm!”], i „Opętanie” – gdyby Żona nie zgłaszała votum separatum w kwestii krzyków w środku seansu [i – gwoli sprawiedliwości – w środku nocy], poddałbym się klimatowi filmu bez reszty i zszedłbym pewnie na zawał.
* * *
„Stary dekret mocno śpi, stary dekret mocno śpi, my się go boimy, na palcach chodzimy, jak się zbudzi, będzie zły!…”
* * *
Żeby tak mi się chciało, jak mi się nie chce… Ech.
* * *

3 thoughts on “Ścinki

  1. O masz jedno z pierwszych wydań, zdjęciami Coopera! Polecam w podobnym klimacie "Mniszkowe wino" (Dandelion wine) Bradbury'ego. I w ogóle opowiadania Trumana Capote, a nawet "On the road" Kerouaca. Ameryka lat od 30 do 50-tych miała niezły urok.

    Polubienie

  2. Ha! A ja "Drozda…" mam od kilku dni, jutro obejrzę. Klimat starych filmów USA jest powalający, jak "Buszujący…". A teraz taka degrengolada, i w kinie i w literaturze… :/

    Polubienie

  3. DivXa masz pewnie jak ja. Ale się nie chwalę bo to złodziejstwo jakby nie patrzeć. A Gary Cooper jest świetny. W ogóle ten film to jakby uzupełnienie książki, nie wstyd obejrzeć.
    A degrengolady nie ma, nie wierzę w takie teksty. Każdy czas ma swoje majstersztyki, tylko nie zawsze oceniająca je publika ma sensorium do ich wyłapania. Znaczy, chodzi mi o to, że łatwo wpaść w pułapkę zramolenia i sytuacji jaką miał pewien staruszek nad morzem "to mają być fale? przed wojną to były fale!".

    Polubienie

Skomentuj

